zondag 12 augustus 2012

Euforie


Gisteren aten we een heel, heel late barbecue.

De hele dag ben ik bezig geweest de laatste hand te leggen aan Cupcakes en een koffer.

De laatste 35 bladzijden had ik tot nog toe nog niet overgelezen en voor ik het wist zat ik helemaal in het verhaal. Ik las het met kromme tenen van de spanning.
Net als ik meestal heb wanneer ik bij het einde van een boek kom, kan ik het niet meer weg leggen en wil weten hoe het afloopt.

Het verwonderlijke is dat ik natuurlijk wel weet hoe het afloopt, ik heb het tenslotte zelf geschreven. 
In een liefdesroman weet je ook dat ze elkaar waarschijnlijk wel krijgen en toch is ieder verhaal weer even spannend. Want hoe krijgen ze elkaar.

Ik heb gemerkt, dat ik ook bij mijn boek weer heel benieuwd was naar het hoe? In welke volgorde gaat het gebeuren, wanneer komt dat en dat ter sprake. Al met al kon ik bijna niet stoppen om de noodzakelijke verbeteringen aan te brengen, laat staan stoppen voor zoiets banaals als eten.

Een late barbecue dus, maar tevens een gevoel van euforie. Cupcakes en een koffer was nu echt af en de afgelopen uren had ik in spanning gezeten over de afloop, werd ik weer geraakt door sommige scenes en voelde me heerlijk voldaan.

Vanmorgen werd ik wakker en wist precies welke verbeteringen nog nodig waren. Gisteren wilde ik zo graag het boek uitlezen, dat ik sommige foutjes over het hoofd heb gezien.

Vanmorgen heb ik het dus echt afgemaakt. De laatste aanvullingen, het nawoord, de citaten.
En zing ik al de hele morgen afwisselend de twee songs die geweldig passen bij mijn boek en mijn stemming

 Dream a little dream of me en When you’re smiling
Geniet er ook maar van

Geen opmerkingen:

Een reactie posten