maandag 20 augustus 2012

Boek vindt Uitgever? nieuwe versie


Steeds weer spelen me de woorden van M. door het hoofd.
' Nog leuker dan schrijven, is je boek in de etalage zien liggen.'


Via deze blog ga ik mijn uiterste best doen deze ervaring te realiseren.
Daar heb ik jullie hulp bij nodig.

Allerlei voorbereidingen heb ik al getroffen.

Je vindt mij nu op Linkedin, Twitter, Facebook en ik blog. Ik heb echter nog nauwelijks volgers, dus tweeters, bloggers, Facebookers van Nederland en België en de wereld daarbuiten retweet me, like me, stuur me door naar mensen waarvan jij denkt dat ze me verder kunnen helpen.

Kortom: Geef 'Cupcakes en een koffer', 'Tango met een knal' , 'Geknipt voor haar' een plekje in de boekwinkel.

Hou je van lezen?

Smelt je helemaal weg bij een combinatie van:

- Liefde
- Spanning
- Onverwachte verwikkelingen

Vind je het heerlijk als je bij een boek kunt:

- Lachen
- Ontroerd raken
- Grimlachen

Wil je graag moeite hebben te stoppen met lezen?

Dan is ‘Cupcakes met een koffer’ van Yara March iets voor jou!

Een heerlijke chick-lit gecombineerd met een detective.
In haar boeken vormt de liefde niet het enige gevaar...

Ben jij een agent of uitgeverij die ervaring heeft met:

- Nationale en internationale publicatie van chick-lits c.q. detectives
- Filmrechten

Dan kun jij wellicht er voor zorgen, dat 'Cupcakes en een koffer' en mijn andere boeken in boekvorm en/of als filmscript zullen gaan verschijnen.

Cupcakes en een koffer

Nederlands
85.448 woorden
Times new roman 12
168 A4-tjes met alleen witregels voor de alinea’s

Als vier vriendinnen met elkaar op vakantie gaan, kunnen ze nog niet vermoeden, dat weldra hun leven op zijn kop zal staan. Twee van hen vinden hun grote liefde. Voor het echter zo ver is, wordt er bij hun ingebroken, worden ze beschoten en als klap op de vuurpijl wordt een van de vier ontvoerd. Er moeten eerst doden vallen voor ook de politie duidelijk wordt, wat er aan de hand is.

Tango met een knal

Nederlands
Times new roman 12
86.532 words
122 A4 pages

Carry-Ann houdt van dansen. Vooral van passionele tango's . Als haar zus, die in Argentinië woont, haar hulp nodig heeft, hoeft ze niet lang na te denken.

Ondanks haar passie voor de tango, gelooft Carry-Ann niet in het bestaan van de alles omverwerpende liefde. Ze is echter ook onverbeterlijk romantisch. Stiekem hoopt ze nog eens iemand tegen te komen, die bewijst dat ze ongelijk heeft. Maar niet in Argentinië. Ze wil niet dezelfde fout maken als haar zus. Dat wordt moeilijk, als op de haciënda van de buren twee knappe broers blijken te wonen, die ook nog eens goddelijk de tango dansen.

Het gevaar blijkt echter niet in alleen in de liefde te schuilen. Brandstichting, sabotage, moord, liefde en bedrog vormen de ingrediënten voor de uiterst explosieve situatie, waar ze in terecht komt. Ineens blijkt haar leven op het spel te staan.

Geknipt voor haar

Met zo'n titel is het niet vreemd, dat mijn derde boek zich in de kapperswereld afspeelt. De vriendinnen uit 'Cupcakes en een koffer' spelen opnieuw een hoofdrol. Net als de liefde trouwens. En een seriemoordenaar..... Een nieuwe spannende chicklit.(under construction)

Tips

Nadat ik vorig jaar deze oproep heb geplaatst, heb ik veel tips ontvangen. Vooral over selfpublishing. In eerste instantie wilde ik vooral schrijven en het uitgeven aan vakmensen overlaten. Inmiddels ben ik zo ver, dat ik ook het zelf publiceren in boekvorm en als e-boek overweeg. Ik stik van de ideeën.

Heeft iemand nog tips met betrekking tot:
- een corrector met liefde voor mijn genre
- persklaar maken
- omslag design dat mijn lezers aantrekt
- boektrailer maken
- (gratis) website passend bij mijn boeken en de vindbaarheid van mijn boeken en blogs vergrotend
- vertaler naar Engels met liefde en respect voor mijn stijl
- boeken-pr
- (gratis) publiciteit in de media (interviews, reviews, persberichten etc.)
- alles wat nodig is om mijn boeken te publiceren en bij zijn lezers te brengen

Ik hoor jullie tips graag! yara@yaramarch.com

Weconomy

  • Geloof jij net als ik dat er genoeg lezers plezier aan mijn boeken zullen beleven? 
  • Geloof jij in jouw product (trailer, omslag, corrector, vertaler etc.)
  • Ben je bereid je diensten risicodragend(betaling in deel van de opbrengst) te verlenen? 
Ben je ondernemer en/of :
  • Bereik je dezelfde doelgroep als ik met mijn boeken (moderne leeftijdloze 20+ vrouwen) Ik stel mijn eerste boek gratis ter beschikking als ik gebruik kan maken van jullie marketinginspanningen (o.a. adverteren in relevante tijdschriften en overige media) en jullie het persklaar maken en overige kosten voor je rekening neemt.
  • Wil je graag een x-aantal exemplaren van mijn boek (voor)bestellen als relatiegeschenk of in je kerstpakket?
  • Sponsor je graag een deel van de kosten voor het persklaar maken van mijn boek(en) Uiteraard met naamsvermelding. 
  • Wil je graag co-ondernemer zijn in het publiceren van mijn boek(en
Ik kom graag met je in contact: yara@yaramarch.com

Voor wie niet wachten kan op het boek: 

The making of……Yara March

De making of mijn boeken kun je al volgen op: yaramarch.blogspot.com

http://yaramarch.blogspot.nl/2012/07/hoe-het-begon.html

Is de eerste blog en regelmatig verschijnt er een nieuwe blog met de schrijversperikelen, voorproefjes van de muziek in Cupcakes en een koffer, achtergrondinformatie over figuren in mijn boeken. Zelfs in het Engels.


Geïnteresseerd:

Neem contact op met:

Yara March

yara@yaramarch.com


Geen opmerkingen:

Een reactie posten